סדנת הקשבה

"הדבר החשוב ביותר בתקשורת הוא לשמוע את מה שלא נאמר." פיטר דרוקר


 סקירה כללית

רובנו רגילים רוב הזמן להשמיע ולהקשיב לעצמנו. בזכות מודעות ותרגול אנו יכולים ללמוד להיפתח לעולם מרתק, עולמו של האחר.

בארגון, כמו בכל קבוצת אנשים, שיפור ההקשבה משפר מיידית את התקשורת, את היחסים, את הקרבה ואת האינטימיות בין כולם. כשזה קורה, צוותים הופכים לצוותים מנצחים, האנשים מרגישים כי הם עושים משהו משמעותי, משימות מתבצעות ביתר קלות והכול מאוד אפקטיבית בזכות הירידה בכמות אי ההבנות.

בסדנא אנו עובדים עם שני מודלים מובילים:

  • רמות הקשבה קו אקטיבית (CTI)
  • הקשבה אמפתית (סטיבן קובי)

קהל יעד

הסדנא מותאמת לכל עובדי הארגון ואנו מעבירים אותה לקהל הטרוגני ו/או לצוותים אורגנים.

ניתן אף לשלבה כחלק מתהליך גיבוש ובניית צוותי עבודה וצוותי הנהלה.

תוצאות הסדנא

  • מערכות יחסים טובות יותר.
  • צוותים מגובשים ועבודת צוות אפקטיבית ונעימה יותר.
  • יכולת עבודה ביעילות בממשקים בארגון.
  • שיפור הקשבה ללקוחות והבנת צורכיהם.
  • ירידה במתחים בין אישיים.
  • עליית שביעות הרצון בזכות שיפור באווירה ובתוצאות העסקיות.

חווית הלמידה

בסדנת הקשבה הלמידה מתבצעת דרך התנסות חווייתית, כך המשתתפים חשים את הקסם. הם מגלים כי הם מסוגלים לשלוט במיומנות זו אם רק יחליטו. תחושת ההצלחה והרצון ליישם את המיומנות החדשה בחיי היום-יום מאפיינת את האווירה.