התחל בשאלה: למה?

התחל בשאלה: למה?

סימון סינק פיתח מודל שמבהיר מה הופך מנהיג, ארגון או מוצר להצלחה שמביאה את השינוי

מה עושה את Apple לענקית המחשבים המובילה בעולם? מה הפך את מרטין לותר קינג לסמל המאבק למען זכויות אדם? איך הצליחו האחים רייט, שני חולמים חסרי השכלה וחסרי אמצעים, להתגבר על כוח המשיכה ולהצמיח לאנושות את הכנפיים הראשונות? לשלושתם היה מכנה משותף אחד: היה להם חזון. הם ידעו היטב למה הם עושים את מה שהם עושים.

על המכנה המשותף הזה מדבר סימון סינק (Simon sinek) בהרצאותיו על מנהיגות מעוררת השראה. סינק טבע שני מונחים שהיטיבו לחלחל לציבור מאזיניו: "התחל בשאלה: למה" (  Start with why) ומעגל הזהב ( The golden circle ). הרצאותיו ב-TED זוכות לפופולריות עצומה בזכות הפשטות והקיצור שבה הן מבהירות לשומעים מה עליהם לעשות, או יותר נכון: מאיזו נקודת מוצא להתחיל, כדי להפוך את העסק שבידיהם לעסק מצליח.

האסטרטגיה המקובלת בשיווק עסקי היא לספר ללקוחות הפוטנציאליים מה מוכרים להם ומה היתרונות של המוצר הנמכר על פני שאר המתחרים. זה לא המפתח להצלחה - טוען סינק. - כדי להצליח במה שאתה עושה אתה צריך לשאול את עצמך, קודם כול: למה? מה מניע אותי? מה עומד מאחורי הרצון שלי לפתח את המוצר הזה דווקא? וכסף – מבהיר סינק – הוא לא המניע. רווח כלכלי הוא התוצאה!

במקרה של Apple סטיב ג'ובס, מייסד החברה, הצהיר חד-משמעית עוד בראשית דרכו: אנו נביא אִתנו את בשורת החדשנות. נחשוב על הצורך של הלקוח הרבה לפני שהוא יהיה מסוגל להעלות אותו בדעתו, נחפש דרכים חדשניות ומקוריות לענות על הצרכים הללו ונעשה זאת בצורה הטובה ביותר שניתן להעלות על הדעת. אם נשווה את Apple ל-Dell, חברת מחשבים שמוצריה ידועים באיכותם המעולה, אך נמצאת הרחק מאחורי Apple בגרף המכירות, קל להבין מאין נובע הפער. החזון של ג'ובס הפך את Apple למה שהיא, האחים רייט ניצחו את כל מתחריהם בעלי האמצעים והנחילו לאנושות את התעופה ואילו את מרטין לותר קינג העולם כולו זוכר לא בזכות מחאותיו, אלא בזכות קריאתו המהדהדת: "I have a dream".

עוד כתבות

האוגר, הלהטוטן ומכפיל הזמן

האוגר, הלהטוטן ומכפיל הזמן

קרא עוד

Co Active Coaching model

Co Active Coaching model

קרא עוד

כשכולם ידברו רק שלום...

כשכולם ידברו רק שלום...

קרא עוד